Не проходят звонки на номера 01-09

Модератор: Administrator

Ответить
Valpur
Новый участник форума
Сообщения: 10
Зарегистрирован: Вт 26 авг 2008, 08:28

Не проходят звонки на номера 01-09

Сообщение Valpur »

Добрый день! Проблема. Имеется запись в ARS таблице:

ARS DIGIT ANALYSIS TABLE
Location: all Percent Full: 11

Dialed Total Route Call Node ANI
String Min Max Pattern Type Num Reqd
0 2 3 5 locl n

Pattern Number: 5 Pattern Name:

Grp FRL NPA Pfx Hop Toll No. Inserted DCS/ IXC
No Mrk Lmt List Del Digits QSIG
Dgts Intw
1: 17 1 861 n user
861 n user

Суть в том, что звонки на номера 065 069 081 проходят нормально:


time data

13:33:26 tone-receiver 01A0205 cid 0x284
13:33:26 active station 2405 cid 0x284
13:33:30 dial 90 route:ARS
13:33:30 term trunk-group 17 cid 0x284
13:33:30 dial 9065 route:ARS
13:33:30 route-pattern 5 preference 1 cid 0x284
13:33:30 seize trunk-group 17 member 10 cid 0x284
13:33:30 Setup digits 861065
13:33:30 Calling Number & Name 8612792405 NO-CPName
13:33:31 Proceed trunk-group 17 member 10 cid 0x284
13:33:31 Alert trunk-group 17 member 10 cid 0x284
13:33:32 idle trunk-group 17 member 10 cid 0x284
13:33:33 idle station 2405 cid 0x284

а номера с длиной номера 2 нет. Вот трейс звонка на номер 03:

LIST TRACE

time data

17:37:21 tone-receiver 01A0205 cid 0x28a
17:37:21 active station 2405 cid 0x28a
17:37:25 dial 90 route:ARS
17:37:25 term trunk-group 17 cid 0x28a
17:37:36 dial 903# route:ARS
17:37:36 route-pattern 5 preference 1 cid 0x28a
17:37:36 seize trunk-group 17 member 30 cid 0x28a
17:37:36 Setup digits 86103
17:37:36 Calling Number & Name 8612792405 NO-CPName
17:37:36 denial event 1186: Invalid number format D1=0x7e D2=0x31c
17:37:36 idle trunk-group 17 member 30 cid 0x28a
17:37:39 idle station 2405 cid 0x28a

ругается на неверный формат, хотя все верно.
13-ый
ACS-Implement
Сообщения: 575
Зарегистрирован: Пн 05 фев 2007, 10:25
Откуда: Москва. Небольшая конторка. Не интеграторствую.
Контактная информация:

Сообщение 13-ый »

таки как мне кажется надо у провайдера уточнить какой формат должен быть использован для спецномеров.
rtfm такой rtfm
Valpur
Новый участник форума
Сообщения: 10
Зарегистрирован: Вт 26 авг 2008, 08:28

Сообщение Valpur »

Параллельно работает CallManager на номерном плане того же провайдера и спокойно принимает номера 86103 и т.д.
13-ый
ACS-Implement
Сообщения: 575
Зарегистрирован: Пн 05 фев 2007, 10:25
Откуда: Москва. Небольшая конторка. Не интеграторствую.
Контактная информация:

Сообщение 13-ый »

таки вам лениво прочесть документацию???

взято из Maintenance Alarms for Avaya Communication Manager 3.1, Media Gateways and Servers.
вот что написано в разделе траблешутинг про данную ошибку:
Troubleshooting
● Check the Cause Value Information Element (LOC). See Location Codes on page 138.
● Check Communication Manager administration (network generated the Cause Value).
- Dial-plan/Location: The home NPA is administered incorrectly, causing incorrect code
conversion.
- IXC: The IXC matching pattern is administered incorrectly or not at all on the dial-plan,
causing incorrect IXC manipulation.
- AAR/ARS digit conversion: The wrong digit string substitution is being made. The call is
being routed into the wrong network and over the wrong route pattern. Further
conversion is needed but the dial string is restricted from further conversion.
- AAR/ARS digit analysis: Call type is incorrect for the call being made specifying the
wrong type of number and/or number plan information, or it is preventing code
conversion from taking place. Call is being routed to the incorrect route pattern where the
incorrect digit manipulation and/or code conversion is taking place.
- ARS toll analysis: Toll/no toll classification is incorrect, causing incorrect code conversion
at the route pattern.
- Route pattern: Incorrect NPA is causing incorrect code conversion. If the Prefix mark
field has the wrong value, incorrect code conversion takes place. Toll list in combination
with prefix mark is causing incorrect code conversion to take place. The wrong number of
digits are deleted, or failed to strip IXC digits or international code digits. Inserted the
wrong digits IXC forcing the call to the wrong inter-exchange carrier, or stripped out a
user dialed IXC code. The incorrect service or feature is specified for the call being made
on a CBC trunk group preference. The Number format was changed to a format incorrect
for the call type.
● Check administration (Communication Manager generated the Cause Value).
- Trunk group: Incoming call handling table might cause Communication Manager to
delete or insert the wrong digits or number of digits to match the dial-plan.
rtfm такой rtfm
Valpur
Новый участник форума
Сообщения: 10
Зарегистрирован: Вт 26 авг 2008, 08:28

Сообщение Valpur »

Уважаемый iLiya. Документацию читал. Однако в первом ответе вы оказались правы. Оборудование провайдера рубило на этом потоке. Позвонил, поправили. Спасибо за ответ ;)
Ответить