виртуальные ext
Модератор: Administrator
виртуальные ext
есть несколько виртуальных ext,чтобы можно было в разных местах подключать один и тот же вн.номер
с помощью--terminal translation initialization merge code ,но почему то это не срабатывает
подскажите в чем может быть причина,может быть последовательность подключения производиться по другому??
с помощью--terminal translation initialization merge code ,но почему то это не срабатывает
подскажите в чем может быть причина,может быть последовательность подключения производиться по другому??
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
а перед тем как включаетет на новом месте Вы его со старого выключать не забываете?есть несколько виртуальных ext,чтобы можно было в разных местах подключать один и тот же вн.номер
с помощью--terminal translation initialization merge code ,но почему то это не срабатывает
подскажите в чем может быть причина,может быть последовательность подключения производиться по другому??
под виртуальным ext я надеюсь Вы понимаете порт Х
в sys fea TTI включить надо
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 165
- Зарегистрирован: Пт 24 июн 2005, 12:54
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
DIAL: <TTI feature access code><TTI security code><extension>
Separation sequence
1. Feature access code (FAC)
2. Security code
3. Extension
Merge sequence
1. Connect the telephone to any port to get power.
2. Program the service profile identifier (SPID) to the extension with which the telephone is to
be merged.
3. Unplug the telephone.
You must unplug the telephone, even if the telephone is connected to the intended port.
4. Connect the telephone to the intended port.
The intended port must indicate Equipment Type: TTI Port.
5. Listen for the dial tone.
- If you hear dial tone, the merge is complete.
- If you do not hear dial tone, the SPID of the telephone is an unavailable extension.
Separation sequence
1. Feature access code (FAC)
2. Security code
3. Extension
Merge sequence
1. Connect the telephone to any port to get power.
2. Program the service profile identifier (SPID) to the extension with which the telephone is to
be merged.
3. Unplug the telephone.
You must unplug the telephone, even if the telephone is connected to the intended port.
4. Connect the telephone to the intended port.
The intended port must indicate Equipment Type: TTI Port.
5. Listen for the dial tone.
- If you hear dial tone, the merge is complete.
- If you do not hear dial tone, the SPID of the telephone is an unavailable extension.
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
в hunt groupe работать будут нормально, но это не правильная работа группы, для этих целей есть фича ACD, когда стейшены начинаем называть агентами, они логинятся в группу и начинают принимать вызовы, а так же разлогиваются по неответу и ещё много приятных вещей....
количество stationов с портом Х ограничивается лицензиями, если покажете disp sys cus, то скажу сколько ещё можно:)
количество stationов с портом Х ограничивается лицензиями, если покажете disp sys cus, то скажу сколько ещё можно:)
display system-parameters customer-options Page 1 of 2
OPTIONAL FEATURES
G3 Version: V4 Maximum Ports: 2400
Logged-In ACD Agents: 500
Abbreviated Dialing Enhanced List? n Call Work Codes? n
A/D Grp/Sys List Dialing Start at 01? y CAS Branch? n
ACD? y CAS Main? n
ASAI Proprietary Adjunct Links? n DCS (Basic)? n
Answer Supervision by Call Classifier? n DCS Call Coverage? n
ARS? y DTMF Feedback Signals For VRU? n
ARS/AAR Partitioning? y Emergency Access to Attendant? y
ASAI Interface? n Expert Agent Selection (EAS)? n
ATMS? n External Device Alarm Admin? n
Audible Message Waiting? n Flexible Billing? n
Authorization Codes? n Forced ACD Calls? n
BCMS (Basic)? y Forced Entry of Account Codes? n
BCMS/VuStats LoginIDs? n Hospitality (Basic)? y
BCMS/VuStats Service Level? y G3V3 Hospitality Enhancements? n
(NOTE: You must logoff & login to effect the permission changes.)
display system-parameters customer-options Page 2 of 2
OPTIONAL FEATURES
Hospitality Parameter Reduction? n Service Observing (VDNs)? n
ISDN-PRI? n Station and Trunk MSP? n
ISDN-PRI over PACCON? n Tenant Partitioning? n
Lookahead Interflow (LAI)? n Terminal Trans. Init. (TTI)? y
Malicious Call Trace? y Time of Day Routing? n
Multifrequency Signaling? y Uniform Dialing Plan? y
Multiple Call Handling (On Request)? n Vectoring (Basic)? y
Multiple Call Handling (Forced)? n Vectoring (Prompting)? n
PASTE (Display PBX Data on Phone)? n Vectoring (G3V4 Enhanced)? n
Vectoring (ANI/II-Digits Routing)? n
Vectoring (G3V4 Advanced Routing)? n
Processor and System MSP? n VDN of Origin Announcement? n
Private Networking? n VDN Return Destination? n
Restrict Call Forward Off Net? y
Secondary Data Module? y VuStats? y
Service Observing (Basic)? y VuStats (G3V4 Enhanced)? n
Service Observing (Remote/By FAC)? y Wideband Switching? n
(NOTE: You must logoff & login to effect the permission changes.)
OPTIONAL FEATURES
G3 Version: V4 Maximum Ports: 2400
Logged-In ACD Agents: 500
Abbreviated Dialing Enhanced List? n Call Work Codes? n
A/D Grp/Sys List Dialing Start at 01? y CAS Branch? n
ACD? y CAS Main? n
ASAI Proprietary Adjunct Links? n DCS (Basic)? n
Answer Supervision by Call Classifier? n DCS Call Coverage? n
ARS? y DTMF Feedback Signals For VRU? n
ARS/AAR Partitioning? y Emergency Access to Attendant? y
ASAI Interface? n Expert Agent Selection (EAS)? n
ATMS? n External Device Alarm Admin? n
Audible Message Waiting? n Flexible Billing? n
Authorization Codes? n Forced ACD Calls? n
BCMS (Basic)? y Forced Entry of Account Codes? n
BCMS/VuStats LoginIDs? n Hospitality (Basic)? y
BCMS/VuStats Service Level? y G3V3 Hospitality Enhancements? n
(NOTE: You must logoff & login to effect the permission changes.)
display system-parameters customer-options Page 2 of 2
OPTIONAL FEATURES
Hospitality Parameter Reduction? n Service Observing (VDNs)? n
ISDN-PRI? n Station and Trunk MSP? n
ISDN-PRI over PACCON? n Tenant Partitioning? n
Lookahead Interflow (LAI)? n Terminal Trans. Init. (TTI)? y
Malicious Call Trace? y Time of Day Routing? n
Multifrequency Signaling? y Uniform Dialing Plan? y
Multiple Call Handling (On Request)? n Vectoring (Basic)? y
Multiple Call Handling (Forced)? n Vectoring (Prompting)? n
PASTE (Display PBX Data on Phone)? n Vectoring (G3V4 Enhanced)? n
Vectoring (ANI/II-Digits Routing)? n
Vectoring (G3V4 Advanced Routing)? n
Processor and System MSP? n VDN of Origin Announcement? n
Private Networking? n VDN Return Destination? n
Restrict Call Forward Off Net? y
Secondary Data Module? y VuStats? y
Service Observing (Basic)? y VuStats (G3V4 Enhanced)? n
Service Observing (Remote/By FAC)? y Wideband Switching? n
(NOTE: You must logoff & login to effect the permission changes.)
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 193
- Зарегистрирован: Пт 17 июн 2005, 17:03
- Контактная информация:
нет, не согласен, такое решение из разряда "почесать за левым ухом правой рукой"это понятно,но если 30раб.мест а операторов 100 и работают в разные смены
проще же закрепить за каждым опред.вирт. внутр.номер.и следить
как он обслуж.входящие звонки и опять же проще вести статистику
согласны???
статистика по агентам(нормальным ACD), намного обширнее, чем у TTI(я бы сказал по ней вообще нет статистики), если есть инетерес на этот счет почитайте книжку Reports for Avaya™ Communication Manager.