Здравствуйте!
Помогите пожалуйста решить проблему входящих звонков по ip-транкам (H.323).
Проблема заключается в том, что при входящих звонках по IP-транкам станция не запускает процесс Incoming Call Route.
В станции имеются две Line group ID, аналоговые линии - 1 и цифровые - 2.
При звонках на аналоговые линии, все нормально - авто-секретарь говорит приветствие после чего можно либо по добавочному перевести звонок либо дождаться автоматического переключения на секретаря (FallBack Ext.).
В настройках Incoming Call Route для цифровых линий отличие только в Line group ID - 2, и вместо Any Voice, стоит Any Data, хотя пробовал все - ничего не меняется, при звонке - "телефон не подключен к сети".
Принять звонок получается только если в настройках входящей линий (H.323), в шорт коде добавить следующее:
Code: номер телефона (нашего) на который приходят звонки
Telephone number: "авто-секретарь"
Feature: Dial Extn
Line Groupe ID: 2
Т.е. при получении этого кода (номер телефона), станция набирает добавочный "авто-секретарь".
В этом случае все нормально работает, звонок проходит и переводиться, но не переводиться автоматически на секретаря после определенного времени, а просто сбрасывается (т.к. нет в настройках шорт кода строки FallBack Ext. как в Incoming Call Route).
Мне кажется что прием звонков через шорт-код это какой-то обходной путь, а правильный все же должен быть через Incoming Call Route.
Помогите разобраться.
Avaya IP Office 500 прием входящих по IP транкам
Модератор: Administrator
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 2891
- Зарегистрирован: Пн 07 июл 2008, 16:51
- Откуда: Москва
- Контактная информация:
Re: Avaya IP Office 500 прием входящих по IP транкам
ICR, в случаи Н323 не работает. Работают шорткоды. Вернее сначала проверяется шорткод в линии, затем соответствие внутреннему номеру, а потом системному шорткоду. Боюсь, нельзя тут использовать АА. Нужно ставить большой Voice Mail, да и то, если он отвалится вызов будет сбрасываться.
Настрою IP Office и классическую Avaya
Re: Avaya IP Office 500 прием входящих по IP транкам
А с SIP транками такая же проблема или нет ?
-
- Постоянный участник форума
- Сообщения: 2891
- Зарегистрирован: Пн 07 июл 2008, 16:51
- Откуда: Москва
- Контактная информация:
Re: Avaya IP Office 500 прием входящих по IP транкам
нет. ICR с sip работает
Default Blank Call Routes
By default the configuration contains two incoming calls routes; one set for Any Voice calls (including analog modem) and one for Any Data calls. While the destination of these default routes can be changed, it is strongly recommended that the default routes are not deleted.
· Deleting the default call routes, may cause busy tone to be returned to any incoming external call that does not match any incoming call route.
· Setting any route to a blank destination field, may cause the incoming number to be checked against system short codes for a match. This may lead to the call being rerouted off-switch.
· Calls received on IP, S0 and QSIG trunks do not use incoming call routes. Routing for these is based on incoming number received as if dialed on-switch. Line short codes on those trunks can be used to modify the incoming digits.
· If there is no matching incoming call route for a call, matching is attempted against system short codes and finally against voicemail nodes before the call is dropped.
· SIP Calls
For SIP calls, the following fields are used for call matching:
· Line Group ID
This field is matched against the Incoming Group settings of the SIP URI (Line | SIP URI). This must be an exact match.
· Incoming Number
This field can be used to match the called details (TO) in the SIP header of incoming calls. It can contain a number, SIP URI or Tel URI. For SIP URI's the domain part of the URI is removed before matching by incoming call routing occurs. For example, for the SIP URI mysip@example.com , only the user part of the URI, ie. mysip, is used for matching.
· For IP Office Release 6.0, the Call Routing Method setting of the SIP line can be used to select whether the value used for incoming number matching is taken from the To Header or the Request URI information provided with incoming calls on that line.
· Incoming CLI
This field can be used to match the calling details (FROM) in the SDP header of incoming SIP calls. It can contain a number, SIP URI, Tel URI or IP address received with SIP calls. For all types of incoming CLI except IP addresses a partial entry can be used to achieve the match, entries being read from left to right. For IP addresses only full entry matching is supported.
Default Blank Call Routes
By default the configuration contains two incoming calls routes; one set for Any Voice calls (including analog modem) and one for Any Data calls. While the destination of these default routes can be changed, it is strongly recommended that the default routes are not deleted.
· Deleting the default call routes, may cause busy tone to be returned to any incoming external call that does not match any incoming call route.
· Setting any route to a blank destination field, may cause the incoming number to be checked against system short codes for a match. This may lead to the call being rerouted off-switch.
· Calls received on IP, S0 and QSIG trunks do not use incoming call routes. Routing for these is based on incoming number received as if dialed on-switch. Line short codes on those trunks can be used to modify the incoming digits.
· If there is no matching incoming call route for a call, matching is attempted against system short codes and finally against voicemail nodes before the call is dropped.
· SIP Calls
For SIP calls, the following fields are used for call matching:
· Line Group ID
This field is matched against the Incoming Group settings of the SIP URI (Line | SIP URI). This must be an exact match.
· Incoming Number
This field can be used to match the called details (TO) in the SIP header of incoming calls. It can contain a number, SIP URI or Tel URI. For SIP URI's the domain part of the URI is removed before matching by incoming call routing occurs. For example, for the SIP URI mysip@example.com , only the user part of the URI, ie. mysip, is used for matching.
· For IP Office Release 6.0, the Call Routing Method setting of the SIP line can be used to select whether the value used for incoming number matching is taken from the To Header or the Request URI information provided with incoming calls on that line.
· Incoming CLI
This field can be used to match the calling details (FROM) in the SDP header of incoming SIP calls. It can contain a number, SIP URI, Tel URI or IP address received with SIP calls. For all types of incoming CLI except IP addresses a partial entry can be used to achieve the match, entries being read from left to right. For IP addresses only full entry matching is supported.
Настрою IP Office и классическую Avaya